" " " " " "

תואר שני בעיצוב

מ"מ ראש התואר השני בעיצוב: קובי פרנקו
משך התואר: שתי שנות לימוד (45 נקודות)

התואר שני בעיצוב (M.Des.) מציע תוכנית לימודי המשך לסטודנטים בעלי תואר ראשון בעיצוב, הנדסה ותחומים משיקים.

התואר נמשך שנתיים והוא מציע לימודי עיצוב מתקדמים, תיאורטיים ומעשיים שיעמיקו את ההבנה של הסטודנטים בשימושים שונים בעיצוב. התואר יוצר מסגרת אסתטית, תיאורטית וטכנולוגית עם דגש חזק על פרויקטים אינטר- וטרנס-דיסציפלינריים המשלבים בין מדע, טכנולוגיה וחברה.

עיצוב הוא כלי אסטרטגי רב משקל במאה ה-21. הוא תחום מורכב: פרקטיקה, סוכנות ודיסציפלינה אקדמית. עיצוב מעודד חדשנות ושינויים ברמה המוסדית, החברתית, הטכנולוגית והכלכלית.

>> אל תתביישו! הצטרפו אלינו בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של התואר

לשם כך על העוסקים בעיצוב להכיר לא רק את מתודולוגיות העיצוב על בוריין, אלא גם להבין את המציאות העסקית, טכנולוגיות חדשות כגון בינה מלאכותית, כלי מחקר מעמיקים, ההשלכות האתיות של עבודתם ואת ההשפעה של העיצוב על החברה ועל הסביבה. התואר השני בעיצוב עונה על דרישות אלה ומספק סביבה לימודית המעודדת יצירתיות וחדשנות.

כל אחד מקורסי הסטודיו בנוי סביב נושא מרכזי שאליו מתייחסים הסטודנטים. הסילבוס עוסק במגוון אתגרים בנושאים שונים, מסוגיות עכשוויות בוערות ועד לתרחישים מאתגרים לעתיד: מקורות אנרגיה חלופיים, אורבניזציה מואצת, תחזיות לתזונה, מקורות חלבון חלופיים, מגמות בחינוך ועוד.

קורסי הבחירה מאפשרים לסטודנטים להצטרף לפרויקטים קיימים או ליזום פרויקטים משלהם במרכזי מחקר בשנקר ובתוכניות הגלובליות הקשורות למכללה, כגון SUGAR, GDTA  וכו׳ במגוון תחומים, ביניהם חדשנות בטקסטיל, חשיבה סביבתית, עיצוב אינטראקציה ופיתוח סביבות למידה עתידיות. בקורסים אלה הסטודנטים יתמודדו עם אתגרים מעשיים ויצברו ניסיון בעבודה עם חברות וארגונים. המסגרת כוללת קורסי סטודיו מעשיים, קורסים תיאורטיים במחקר עיצוב, סדנאות וקורסים בניהול עיצוב ויזמות.‏ 

התואר השני כולל קורסי עיצוב מיוחדים לבוגרי לימודי הנדסה ודיסציפלינות אחרות שאינן קשורות לעיצוב במסלול יחודי. המסלול נועד להעניק הבנה של מתודולוגיות, פרקטיקות ותיאוריה של עיצוב לפני שיצטרפו לתוכנית הכללית, כדי שיוכלו לקחת חלק בפרויקטים אינטר-דיסציפלינריים שיתופיים ולחלוק את ההבנה משותפת של האתגרים הניצבים בפני צוותים מולטי-דיסציפלינריים. בתהליך זה סטודנטים וצוותי פרויקטים לומדים כיצד לפתח אסטרטגיות התמודדות בהנחיית סגל המרצים.

על בוגרי התואר

בוגרי התואר מפתחים נקודת מבט ייחודית על עולם העיצוב העכשווי באמצעות כנסים, ימי עיון, שיתופי פעולה עם סגל ההוראה של שנקר ומוסדות אקדמיים נוספים ברחבי העולם, וכן סדנאות אמן עם מעצבים מובילים מישראל ומהעולם. כל אלה יעניקו לסטודנטים את ההזדמנות להרחיב ולטפח רשת קשרים לקידום הקריירות המקצועיות שלהם ולהותרת חותמם.

בוגר התואר משנת 2019, נמרוד ז'ק אליעזר, הציג את עבודת הגמר שלו "PUO22" בתערוכת "אקסטרים" במוזיאון העיצוב בחולון (דצמבר 2019 – מאי 2020). בתגובה לעלייה בתקריות ירי בבתי ספר בארצות הברית המחזקות את התרבות הרעילה של החזקת כלי נשק על ידי בני נוער, עיצב אליעזר אב-טיפוס של אקדח המיועד לצעירים, עם אמצעי בטיחות הכוללים הפעלה בטביעת אצבע, אור לייזר, פונקציית וידאו ומנעול לשימוש ההורים. ניתן לראות בפרויקט הספקולטיבי ביקורת של הסדר החברתי שממנו הוא נובע, המדגישה את היחס הפסיבי של עולם העיצוב הנוטה להתעלם מהנזק הפוטנציאלי של מוצרים מסוג זה.

פרויקט הגמר של נמרוד אליעזר - בוגר התואר השני לעיצוב 2019

פרויקט הגמר של נמרוד אליעזר - בוגר התואר השני לעיצוב 2019

עופר אסף, בוגר מחזור 2020 של התואר, העלה במסגרת מחקר בן שלושה חלקים סדרת שאלות העוסקות במערכת היחסים בין בני אדם לסוכנויות שאינן אנושיות ובחן את הגבולות בין האנושות, הטכנולוגיה ועולם הצומח. "שלושת האטיודים" שלו עוסקים ברגישות בקונספטים של אסתטיקה, תקשורת והיסטוריה, והם מזמינים את הצופה לצאת לתהליך קוגניטיבי משותף עם העצים ולא על העצים.

פרויקט הגמר של עופר אסף - בוגר התואר השני בעיצוב (כיתת מהנדסים) 2020

פרויקט הגמר של עופר אסף - בוגר התואר השני בעיצוב (כיתת מהנדסים) 2020

בראש העמוד (מימין לשמאל): פרויקטים של לביא זוהר, שרון מורו, דניאלה שריה, דרור גולדבאום, עופר אסף (צילום באדיבות המעצבים)

מתעניינים בלימודים? השאירו פרטים